O Programie / Aktualności / Kreatywni w Trójwymiarze
Kreatywni w Trójwymiarze
Projekt „Kreatywni w Trójwymiarze” realizowany jest od 1 września 2016 roku do 30 listopada 2016 roku przez grupę nieformalną GrafOeNtuZjaści, działającą w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Biłgoraju.
Projekt „Kreatywni w Tójwymiarze” to propozycja 20-godzinnych warsztatów z grafiki komputerowej dla młodych ludzi w wieku od 13 do 16 lat, którzy chcą nauczyć się podstaw pracy z programami graficznymi oraz wejść w świat projektowania 3D z poszanowaniem praw autorskich.
Głównym celem projektu jest popularyzacja wśród młodych ludzi grafiki komputerowej jako dziedziny sztuki, która poprzez swoje specyficzne właściwości może być atrakcyjną formą wypowiedzi i tworzenia otaczającego ich świata. Projekt ma przygotować młodzież do korzystania z nowych technologii, kształtować umiejętność pracy w grupie oraz zachęcić do prezentowania własnych osiągnięć. Ważnym aspektem jest także tematyka wykonywanych przez uczniów prac - zwrócenie uwagi na najbliższą otaczającą ich rzeczywistość i społeczność lokalną. Dzięki stworzonemu logotypowi promującemu nasz region, pocztówkom Biłgoraja młodzi ludzie poczują więź z „małą ojczyzną”, poznają najciekawsze miejsca znajdujące się na terenie miasta i związane z nimi historie.
Uczestnicy projektu w ciągu trzech miesięcy będą brać udział w warsztatach przybliżających zagadnienia grafiki (2D i 3D). Młodzież pozna podstawy projektowania i wykonania prac graficznych. Podczas warsztatów uczestnicy projektu pracować będą z wykorzystaniem programów do tworzenia grafiki: GIMP, Inkscape, CorelDraw, Blender 3D. Zajęcia prowadzić będą oprócz nauczyciela grafiki - wolontariusze, uczniowie klasy trzeciej o profilu grafika komputerowa. Projektowanie przestrzenne zostanie zaprezentowane i wykonane przy użyciu drukarki 3D i długopisu 3Doodler. Młodzież pozna również zasady organizacji pleneru fotograficznego i nabędzie umiejętności potrzebne do przygotowania wernisażu swoich prac. Zajęcia rozwiną kreatywność i wyobraźnię.
Realizacja projektu to szansa na aktywizację młodzieży gimnazjalnej, dzięki czemu grupa społeczna słabo aktywna w społeczności znajdzie przestrzeń do wyrażania siebie i realizacji własnych pomysłów.
Uczestniczenie w procesie tworzenia nauczy również poszanowania zasad prawa autorskiego i uwrażliwi na wspólne dobro.
Udział w warsztatach pozwoli na zdobycie i uzyskanie umiejętności w zakresie grafiki komputerowej, co może przełożyć się w przyszłości na powstawanie innych, ciekawych i inspirujących projektów graficznych lub wybór ścieżki zawodowej.